album rozkładówki

Jak zdobyć klienta w Internecie?

Coraz częściej sprawdza się powiedzenie, że nie można stać w miejscu, ponieważ albo zmierza się naprzód, albo pozwala się, by robiła to konkurencja, tym samym zostawiając nas w tyle.

Czy bardziej cieszy Cię fakt odwiedzenia Twojej strony internetowej przez 100 osób dziennie czy jedna podpisana umowa na sesję zdjęciową?

Z pewnością umowa, bo wtedy zyskujesz nowe zlecenie i zasilasz swój portfel.

Przeważnie Twoją stronę odwiedzają osoby, które już są Twoimi klientami (szukają swoich zdjęć), ale pamiętaj, że jest to także Twoja wizytówka dla nowych osób, szukających fotografa na swój ślub. Twoje działania marketingowe powinny być skierowane głównie do tych nowych osób.

Strona internetowa musi generować nie tylko ruch, ale także zysk!
Czym kierują się zatem klienci, którzy szukają fotografa?
Czego szukają przed podjęciem decyzji o zakupie Twoich usług?

Najważniejsze dla klienta są profesjonalne zdjęcia (ten fakt na pewno Was nie dziwi).

Użytkownik Internetu, który szuka w sieci fotografa zwraca uwagę głównie na piękne i profesjonalne zdjęcia. Jeżeli musi wnikliwie szukać galerii na Twojej stronie, to upływa trochę czasu zanim się zdecyduje i zarezerwuje sesję.

Twoje portfolio powinno być łatwo dostępne online i składać się z Twoich najlepszych prac. Dbając o ciekawą galerię, zbudujesz swoją popularność wśród narzeczonych oraz innych fotografów. Zdjęcia na stronie głównej nie powinny się bez przerwy zmieniać wraz z nową sesją. Oczywiście warto je odświeżać co jakiś czas, ale na wejściu klient powinien widzieć te najlepsze.

Dla potwierdzenia tego argumentu podam przykład – gdy projektujesz fotoalbum pokazowy, to wybierasz do niego swoje najlepsze ujęcia, aby klient mógł w kilka chwil zdecydować, że chce z Tobą współpracować.

album rozkładówki

Pamiętaj, że w Internecie wszystko dzieje się szybko - szybciej niż przy tradycyjnym przedstawianiu swojej oferty.

Teraz wejdź na swoją stronę i sprawdź ile kliknięć zajmuje użytkownikowi dostanie się do tych kilku zdjęć, które są według Ciebie najlepsze. Jeżeli uważasz, że czas coś zmienić – zrób to teraz, bo jeszcze dziś ktoś odwiedzający Twoją stronę będzie na podstawie tych zdjęć decydował czy chce skorzystać z Twoich usług.

Większość fotografów wstawia dwa lub trzy zdjęcia na stronie powitalnej, zmuszając użytkowników do korzystania z galerii Flash, bo chcą, aby ich klienci zobaczyli wszystko, zamiast pokazywać to co najważniejsze na stronie głównej. Pamiętaj, aby pokazać różne style z wielu sesji, co daje większe szanse, że jeden z nich trafi w gust oglądającego.

Galerie zdjęć, które można wstawić na swoją stronę, to tylko jeden z elementów lub metod budowania portfolio. Trzeba mieć oczywiście gdzie wstawić skrypt ze zdjęciami - więc zadbaj o odpowiednią oprawę swojej wirtualnej wizytówki. Ważnym elementem jest też fotoblog, który stanowi jedną z ciekawych metod promowania swojej strony, gdzie możesz prezentować na bieżąco najnowsze reportaże i sesje. W artykule możesz zamieszczać linki i zaproszenia do Twojej witryny.

Upewnij się również czy zakładka Kontakt jest w odpowiednim miejscu na Twojej stronie internetowej. Powinna być przejrzysta i kierować klientów bezpośrednio do telefonu oraz e-maila.

Pamiętając o tym, że użytkownicy Internetu to Twoi potencjalni klienci - zadbaj o swoje profile w mediach społecznościowych. Facebook oraz Instagram to dla fotografa ślubnego świetne pole do popisu!

Z pewnością cieszy Cię fakt, iż pod Twoim zdjęciem pojawiają się miłe komentarze, polubienia, a w konsekwencji zapytania o współpracę.

Nie zapomnij zarejestrować się na popularnych stronach zrzeszających fotografów ślubnych, bo własnie tam klienci szukają fotografa ze swojego miasta, a także opinii o nim. Sprawdź np.: www.fpfs.pl, www.mywed.com, www.planowaniewesela.pl.

Mam nadzieję, że docenisz Internet i już od dziś 'odwiedzający' Twoją stronę zmienią status - z wirtualnego na klienta realnego.
Powodzenia!
 

Komentarze

Dodaj komentarz

Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.